تقویت روحیه و انگیزه
نوشته شده توسط : پاسخدون

تقویت روحیه و انگیزه

اگر الان روحیه نداری، آزمون یا امتحانت خراب شده، حوصله هیچ کسی رو نداری و میخوای دوپینگ کنی، این مطلب رو با دقت بخون:

به خودت بگو من میتونم

به خاصیت که همه کنکوری های موفق داشتند، این بود که همشون به خودشون اعتماد داشتند. یعنی همش به خودشون میگفتند که من بهتر از بقیه میتونم  این آزمون رو پشت سر بذارم. از گفتن حرفهایی مثل نمیتونم، نمیشه، دیر شده و فایده نداره، حس و حال درس خوندن ندارم و … به شدت پرهیز میکنند. مسئولیت کارهاشون رو قبول میکنند و همیشه دنبال بهتر کردن خودشون هستند. دوستان پاسخدون دائما دارن به پیشرفت شخصی خودشون فکر میکنند و برای مشکلات کنکوریشون دنبال چاره هستند. پس به جای نشستن و غر زدن که این نمیشه و نمیتونم. دنبال ریشه مشکلات باشید و فقط از کنکور برای خودتون غول نسازید. این همه آدم تا حالا با همین روش ها کنکور عالی دادن و خواهد داد. چرا شما جزو اونها نباشید؟ پس فقط بگو میتونم و برید دنبالش

زمانت رو مدیریت کن

به جای اینکه همش اسیر زمان باشید و اون برنامه شما رو مدیریت کنه، شما مدیریتش کنید. یعنی به جای اینکه همش فریاد بزنید، نمیرسم و دیر شده، دنبال یه برنامه ریزی کنکور صحیح و علمی باشید تا به همه کارهاتون برسید. اگر تا حالا این کار رو نکردید، تیم تخصصی برنامه ریزی کنکور پاسخدون میتونه کمکتون کنه. اگر شما یه برنامه اصولی داشته باشید به همه کارهاتون میرسید و مشکلات این قسمت هم حل میشه. یه کار ساده اینه که به مدت یه هفته، هر شب کارهایی که اون روز انجام دادید رو بنویسید. در آخر ببینید که کدوم یکی از این کارها اضافه بوده و میتونید حذفش کنید.

 

مخور غم گذشته، گذشته ها گذشته

هر کاری قبلا کردی که دیگه گذشت. مهم نیست که چجوری گذشت. الان وقت اون رسیده که به فکر زمان حال و آینده باشی. خیلی از آدم ها رو دیدیم که گذشته های درخشانی هم داشتند و توی کنکور نتیجه مناسبی نگرفتند و برعکس. گذشته آنچنانی این نداشتند و با برنامه ریزی توی کنکور عالی بودند. بعد گروه اول میگن که مگه ما فلان نبودیم اما چرا نشد. مگه من مثلا مدرسه غیرانتفاعی و هزار تا کلاس کنکور عجیب و غریب نرفتم و آخرش نشد اما اون که مدرسه دولتی سطح پایینی هم میرفت الان توی کنکور رتبه یه رقمی آورده. دلیل اینه که این چیزها تاثیر آنچنانی نداره و فقط خودتون باید برای آیندتون تلاش کنه و کسی جور شما رو نمیکشه. ۹۰ درصد انفاقات توی کنترل آدم هست و ده درصدش رو هم کاری نمیشه کرد. خیلی از بچه ها اسیر اون ده درصد میشن و همش افسوس گذشته رو میخورند اما غافلند که اون ۹۰ درصد میتونه زندگی شما رو متحول کنه و ازش غافل اند.

کم نیاری هاا

حالا مگه چی شده؟ امتحانت خراب شده؟ تابستون رو از دست دادی و ناراضی هستی از خودت ؟ درسهای پایه رو خوب مرور نکردی؟ از بقیه رفیقات عقب تری؟ چند تا درس رو میخوای کنار بذاری، چون مشکلات جدی توشون داری؟ مدیریت آزمونت خوب نیست و همش توی امتحانات وقت کم میاری؟ تمرکزت کمه؟ سوتی های عجیب داری؟ استرس داری؟ خب معلومه که نباید کم بیاری. همه رتبه های یه رقمی هم این مشکلات رو داشتند اما کم نیاوردند و براش راه چاره پیدا کردند. همه این چیزها راه حل داره پس نا امیدی برای چیه؟ از وقتتت استفاده کن و با این حرفها روحیه خودت رو خراب نکن.

به راهی که داری میری اعتماد داشته باش

تا کی میخواهی همش از این شاخه به اون شاخه بپری؟ دنبال کلاسها، کتابها، مشاورها، آزمونها و محلهای مطالعه جدید دیگه نباش. یه بار از بقیه دوستان موفق خودت، معلم های با سابقه و مشاروان حرفه ای مثل پاسخدون بپرس. جواب که معلوم شد، همون رو بگیر و تا آخرش برو. اعتماد کن و نتیجه آرامش  اون رو خواهی چشید.

سالم زندگی کن

شما باید به سه مورد؛ خواب، تغذیه و ورزش اهمیت ویژه ای بدید. باید همیشه بدن سالمی داشته باشید که بتونید فشارهای ذهنی را تحمل کنید. شعار نمیدیم واقعا این سه مورد خیلی مهمه و میتونه همه چیز رو تحت تاثیر قرار بده. البته نباید دوباره اسیر وسواس فکری نسبت به خواب و خوراک خودتون بشید. دیگه نباید بهشون گیر داد. بعضی از دوستان نسبت به گذشته حتی کمتر هم میخوابند و همیشه خواب آلوده هستند اما میگن ما به خاطر خواب زیاد به برنامه نمیرسیم. مطمئن باشید که برنامه مشکل داره وگرنه بدن انسان در روز به ۷ تا ۸ ساعت خواب احتیاج داره و نمیتونید کمش کنید. متاسفانه این افراد دنبال چیزهایی میروند که بخورند و خوابشون کم بشه. این کار دیگه خیلی اشتباهه. پس همه چیز رو طبیعی پیش بگیرید و دنبال کارهای عجیب و غریب نباشید. مدیریت زمان مهمترین اصل توی کارهاتون باشه.

خدا همیشه هست

خدا نمیذاره که تلاش هر کسی بدون فایده بمونه. همیشه یاد خدا باعث آرامش میشه. شما هم با توسل و دعا میتونید از استرس ها و نگرانی ها تون کم کنید. همون طور که به خودت اعتماد داری به خدا هم اعتماد کن. شاید رابطه ما با خدا خیلی محدود و کم باشه اما اون به فکر همه بنده های خودش هست و به طور ویژه به همشون توجه داره. امام علی (ع) می فرمایند:

آرام باش، توکل کن، تفکر کن، آستین ها را بالا بزن، آن گاه دستان خداوند را می بینی که زودتر از تو دست به کار شده اند.

تقویت روحیه و انگیزه توسط پاسخدون





:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 تير 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: